Gå til navigasjon Gå til innhold

DFØ har fått nye nettsider. Gå til nye dfo.no

Åpne relatert ...

Lukke relatert ...

Kundesenter på nett

På Kundesenter på nett kan du stille alle typer spørsmål, laste opp dokumentasjon og sende sensitiv informasjon. Kundesenter på nett blir tilgjengelig for alle virksomheter 15. mai 2017.

Hva skjer med Solman?

Problemer?

Trøbbel med bokmerke eller lenke: Du kan ikke legge til bokmerke når du er inne i Kundesenter på nett.

> Slik legger du til Kundesenter på nett som bokmerke eller favoritt.

Prøv en annen nettleser? Hvis du har problemer, prøve å åpne siden i en annen nettleser, for eksempel Firefox eller Chrome.

Hjelp til DFØ-ID: Her finner du > svar på vanlige spørsmål om DFØ-ID.

Gå rett til

Logg inn på Kundesenter på nett

Du kommer bare inn hvis du har fått tilgang. Du trenger ikke et eget brukernavn og passord.

Bokmerke eller favoritt

Slik legger du til Kundesenter på nett som bokmerke eller favoritt.

Hva skal jeg bruke Kundesenter på nett til?

Du kan

  • sende inn nye saker til DFØ
  • se status på sakene, og oppdatere dem
  • finne svar på saker
  • søke i aktive og avsluttede saker

Du kan sende inn alle typer spørsmål, laste opp dokumentasjon og sende sensitiv informasjon.

Kundesenter på nett er en kanal som kommer i tillegg til telefon og e-post. Alle henvendelser blir samlet i samme system.

Hvordan bruker jeg Kundesenter på nett?

Send inn nye saker

  • Trykk på knappen Meld inn ny sak.
  • Velg kategori lønn eller regnskap.
  • Fyll inn emne og melding, og legg ved eventuelle vedlegg.
  • Hvis det er lønn, velg om det er bilag til utbetaling og fyll ut feltene som passer.
  • Trykk Registrer sak.

For å finne igjen saker, er det en god idé å bruke emnefeltet smart. Du kan for eksempel skrive sykemelding i emnet hver gang du sender inn en sykemelding. Da trenger du bare å søke på sykemelding i emnefeltet for å finne igjen alle sykemeldinger.

Vedlegg

Du kan laste opp flere vedlegg til en sak. Klikk på det røde krysset om du har lastet opp feil vedlegg.

Du må lagre vedlegget på ditt eget område før du laster det opp.

Legge til ny informasjon i en sak

Hvis du klikker på en sak som er registrert tidligere, vil du få opp all informasjon i saken. Der kan du legge til ny informasjon eller flere vedlegg.

Finn svar på saken

Når kundesenteret har behandlet saken, får du et varsel på e-post. Selve svaret kan du kun lese på nett.

Hva betyr statusene?

Det er saksbehandleren hos DFØ i saken som styrer hvilken statusfeltet på sakene. Her er oversikten over hva de ulike statusene betyr.

  • Aktiv og Under arbeid: Saken er til behandling.
  • Venter på kunde: Saksbehandler har lagt inn et svar som krever oppfølging av deg.
  • Avsluttet: Saksbehandler har sendt et endelig svar og anser saken som avsluttet. Det er fullt mulig å åpne saken igjen. Det gjør du ved å legge inn en ny melding i saken, og den vil gå tilbake til aktiv.
  • Utsatt: Saken kan ikke behandles nå, saksbehandler legger med en melding om hvorfor saken er utsatt.

Sortering, filtrering og søk

  • På den første siden du kommer inn, får du en liste over alle sakene.
  • Du kan sortere, filtrere og søke i alle sakene.
  • For at det skal være enkelt å finne igjen saker, bruk emnefeltet til å skrive inn hva slags sak det er. For eksempel kan du skrive "Sykemelding" i emnet på alle saker som handler om det.
  • Leter du etter en sak, og kan saksnummeret? Du kan slå det opp nederst i kolonnen ID.

Tilgang til saker

  • Du ser alle sakene du har meldt inn til DFØ.
  • Fagbrukere innen lønn ser alle saker virksomheten har meldt inn til kundesenter for lønn.
  • Fagbrukere innen regnskap ser alle saker virksomheten har meldt inn til kundesenter for regnskap.
  • Alle saker som er meldt inn til DFØ vil vises i Kundesenter på nett, enten den er meldt inn via telefon, e-post eller på nett.

Har du spørsmål om tilganger, ta kontakt på e-post eller via Kundesenter på nett.

Nye tilganger

Nye tilganger bestilles via blanketten "Bestille tilgang".

  • Publisert: 19. des. 2016 - Oppdatert: 05. mai. 2017